1. Sekretarz Powiatu zapewnia:
1) sprawne funkcjonowanie Starostwa i właściwe warunki jego działania,
2) należytą organizację stanowisk pracy i realizację zadań przez pracowników Starostwa,
3) nadzór nad przestrzeganiem dyscypliny pracy,
4) terminowe załatwianie spraw,
5) kontrolę realizacji zadań przez wydziały,
6) nadzorowanie przestrzegania zasad zawartych w instrukcji kancelaryjnej i jednolitym rzeczowym wykazie akt, 2. Ponadto do zadań Sekretarza Powiatu należy:
1) koordynowanie prac związanych z opracowywaniem projektów aktów regulujących struktury i zasady działania Starostwa i jego komórek wewnętrznych,
2) nadzorowanie toku przygotowywania projektów uchwał Zarządu oraz prac związanych z organizacją posiedzeń Zarządu,
3) koordynowanie prac dotyczących przygotowywania i wnoszenia pod obrady Rady uchwał i innych materiałów przedstawionych przez Zarząd,
4) zapewnianie warunków materialno – technicznych dla działalności Starostwa,
5) wykonywanie innych zadań powierzonych przez Starostę.