Regulamin organizacyjny Starostwa Powiatu Bieszczadzkiego w Ustrzykach Dolnych zwany dalej “Regulaminem” określa organizację i zasady działania Starostwa Powiatu Bieszczadzkiego w Ustrzykach Dolnych zwanego dalej “ Starostwem” oraz zakresy spraw załatwianych przez wewnętrzne komórki organizacyjne.
Starostwo działa na podstawie następujących aktów prawnych :
1. Ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym /Dz. U. Nr 142, poz. 1592/.
2. Ustawy z dnia 24 lipca 1998 r. o zmianie niektórych ustaw określających kompetencje organów administracji publicznej – w związku z reformą ustrojową państwa / Dz. U. Nr 106, poz. 668 z późn. zm. /.
3. Ustawy z dnia 13 października 1998 r. Przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną / Dz. U. Nr 133, poz. 872 z późn. zm. /.
4. Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 grudnia 1998 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej dla organów powiatu / Dz. U. Nr 160, poz. 1074 z późn. zm. /.
5. Statutu Powiatu Bieszczadzkiego.
Starostwo jest jednostką budżetową z siedzibą w Ustrzykach Dolnych, przy pomocy której Zarząd wykonuje zadania powiatu.
Kierownikiem Starostwa i zwierzchnikiem służbowym pracowników Starostwa jest Starosta.
Starostwo Powiatowe wykonuje :
1. Określone ustawami :
1) zadania publiczne o charakterze ponadgminnym,
2) zadania z zakresu administracji rządowej,
3) inne zadania.
2. Zadania powierzone w drodze porozumień zawartych z organami administracji rządowej lub samorządowej.
3. Wynikające z uchwał Rady lub Zarządu.