|
|
|
|
Do zakresu działań i kompetencji Kierownika Centrum należy w szczególności:
- planowanie, organizowanie, kierowanie i nadzorowanie prac podległych pracowników;
- reprezentowanie Centrum na zewnątrz;
- wykonywanie wszystkich czynności z zakresu prawa pracy w stosunku do pracowników Centrum;
- nadzorowanie działalności Domu Pomocy Społecznej w Moczarach, Warsztatów Terapii Zajęciowej w Ustrzykach Dolnych, OIK oraz form pieczy zastępczej;
- opiniowanie wniosków jednostek, nad którymi Centrum sprawuje nadzór i kontrolę;
- przygotowywanie i przedkładanie Radzie Powiatu oraz Zarządowi Powiatu sprawozdań, analiz, projektów uchwał oraz wykazu potrzeb z zakresu pomocy społecznej a także systemu pieczy zastępczej;
- koordynowanie prac przy tworzeniu i realizacji powiatowej strategii rozwiązywania problemów społecznych;
- podejmowanie decyzji w sprawach wchodzących w zakres prac Centrum;
- udział w szkoleniach, seminariach, naradach, konferencjach i spotkaniach dotyczących wykonywanych przez Centrum zadań;
- gospodarowanie majątkiem należącym do Centrum;
- nadzór nad realizacją zadań Centrum i prawidłową realizacją budżetu;
- sprawowanie w imieniu Starosty nadzoru nad działalnością pieczy zastępczej i domów pomocy społecznej;
- wydawanie z upoważnienia Starosty decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu pomocy społecznej oraz pieczy zastępczej należących do właściwości powiatu;
- współpraca z sądem opiekuńczym w sprawach dotyczących opieki i wychowania dzieci, których rodzice zostali pozbawieni lub ograniczeni we władzy rodzicielskiej nad nimi.
- Kierownik Centrum może wytaczać na rzecz klientów powództwa o roszczenia alimentacyjne, kierować wnioski o ustalenie stopnia niepełnosprawności lub zdolności do pracy do organów określonych odrębnymi przepisami.
|
Osoba publikująca: Osoba Nieznana
Data publikacji: 2008-10-31
|
p.o. Kierownika
Renata Sroka
|
|
|
|
|
|