|
|
|
|
Załatwianie spraw
Opis postępowania i podstawy prawne |
Zajęcie pasa drogowego
Wymagane dokumenty: |
Wniosek zawierający: nazwę jednostki, powierzchnię oraz planowany okres zajęcia odcinka pasa drogowego.
Do wniosku należy dołączyć:
· Projekt sposobu zabezpieczenia terenu pasa drogowego zgodnie z wymogami bezpieczeństwa ruchu drogowego,
· Projekt organizacji ruchu drogowego w rejonie przewidywanego zajęcia pasa,
· Plan sytuacyjny pasa drogowego przewidywanego do zajęcia oraz harmonogram robót umożliwiający ich wykonanie w określonym terminie
· Dodatkowe dokumenty, jeżeli były wymagane (przez PZD) przy uzgodnieniu projektu budowlanego konkretnej inwestycji. |
Opłaty: |
Wniosek podlega opłacie skarbowej w wysokości 5 zł, a każdy załącznik w wysokości 50 gr. Za zajęcie pasa drogowego pobierane są opłaty, zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 24 stycznia 1986 r w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o drogach publicznych (Dz. U. Nr 6, poz. 33; z późniejszymi zmianami). |
Termin i sposób załatwienia: |
Wydanie zezwolenia lub jego odmowa następuje w formie decyzji administracyjnej, w terminie 30 dni od daty złożenia wniosku wraz z wymaganymi dokumentami. |
Podstawa prawna: |
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 24 stycznia 1986 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o drogach publicznych (Dz. U. Nr 6, poz. 33, z póź. zmianami). |
Tryb odwoławczy: |
Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Starosty Powiatowego w Ustrzykach Dolnych, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Powiatowego Zarządu Dróg w Ustrzykach Dolnych. Odwołanie podlega opłacie skarbowej w wysokości 5 zł oraz 50 gr. za każdy załącznik |
Informacje dodatkowe: |
Za zajęcie pasa drogowego bez zezwolenia pobiera się kary pieniężne w wysokości dziesięciokrotnej należnej opłaty. Przez zajęcie pasa drogowego bez zezwolenia rozumie się: samowolne zajęcie pasa, przekroczenie terminu zajęcia lub zajęcie większej powierzchni niż określona w zezwoleniu. |
Umieszczenie reklamy w pasie drogowym
Wymagane dokumenty : |
Wniosek zawierający: nazwę jednostki, powierzchnię reklamy, proponowaną lokalizację umieszczenia reklamy. Do wniosku należy dołączyć:
· Plan sytuacyjny zajęcia,
· - Projekt - (zwymiarowany szkic) reklamy |
Opłaty : |
Wniosek podlega opłacie skarbowej w wysokości 5 zł, a każdy załącznik w wysokości 50 gr. Za ustawienie reklamy w pasie drogowym pobierane są opłaty, zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 24 stycznia 1986 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o drogach publicznych (Dz. U. Nr 6, poz. 33; Nr 48, poz. 239; z 1995 r. Nr 136, poz. 670; z 1997 r. Nr 101, poz. 631, z 1998 r. Nr 106, poz. 668, Nr 148, poz. 968, Nr 162, poz.1126: z 1999 r. Nr 59, poz. 623: z 2000 r. Nr 12,poz. 136; z 2002 r. Nr 150: poz. 1240). |
Termin i sposób załatwienia : |
Wydanie zezwolenia lub jego odmowa następuje w formie decyzji administracyjnej, w terminie 30 dni od daty złożenia wniosku oraz wymaganych dokumentów. |
Podstawa prawna : |
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 24 stycznia 1986 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o drogach publicznych (Dz. U. Nr 6, poz. 33; Nr 48, poz. 239; z 1995 r. Nr 136, poz. 670; z 1997 r. Nr 101, poz. 631, z 1998 r. Nr 106, poz. 668, Nr 148, poz. 968, Nr 162, poz.1126: z 1999 r. Nr 59, poz. 623: z 2000 r. Nr 12,poz. 136; z 2002 r. Nr 150: poz. 1240). |
Tryb odwoławczy : |
Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Starosty Powiatowego w Ustrzykach Dolnych, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Powiatowego Zarządu Dróg w Ustrzykach Dolnych. Odwołanie podlega opłacie skarbowej w wysokości 5 zł oraz 50 gr. za każdy załącznik |
Informacje dodatkowe : |
Za zajęcie pasa drogowego (umieszczenie reklamy) bez zezwolenia pobiera się kary pieniężne w wysokości dziesięciokrotnej należnej opłaty. |
Budowa zjazdu z drogi
Wymagane dokumenty : |
Wniosek zawierający: nazwę wnioskodawcy, lokalizację zjazdu, opis prawa własności, specyfikę zjazdu tj. indywidualny czy publiczny.
Do wniosku należy dołączyć:
· plan sytuacyjny - mapę
· informację o zgodności zagospodarowania nieruchomości z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego
· projekt zjazdu
· kopię dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do nieruchomości |
Opłaty : |
Wniosek podlega opłacie skarbowej w wysokości 5 zł, a każdy załącznik w wysokości 50 gr. Za wykonanie zjazdu z drogi pobierane są opłaty, zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 24 stycznia 1986 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o drogach publicznych (Dz. U. Nr 6, poz. 33; Nr 48, poz. 239; z 1995 r. Nr 136, poz. 670; z 1997 r. Nr 101, poz. 631, z 1998 r. Nr 106, poz. 668, Nr 148, poz. 968, Nr 162, poz.1126: z 1999 r. Nr 59, poz. 623: z 2000 r. Nr 12,poz. 136; z 2002 r. Nr 150: poz. 1240). |
Termin i sposób załatwienia : |
Wydanie zezwolenia lub jego odmowa następuje w formie decyzji administracyjnej, w terminie 30 dni od daty złożenia wniosku oraz wymaganych dokumentów. |
Podstawa prawna : |
Art. 40 ust. 1, 4 ,6 i 7 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2000 r. Nr 71, poz. 838; Nr 86, poz. 958; z 2001 r. Nr 125, poz. 1371; z 2002 r. Nr 25, poz.253; Nr 41, poz. 365; Nr 62, poz. 554; Nr 74, poz. 676; Nr 89, poz. 804; Nr 113, poz. 984), oraz Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 24 stycznia 1986 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o drogach publicznych (Dz. U. Nr 6, poz. 33; Nr 48, poz. 239; z 1995 r. Nr 136, poz. 670; z 1997 r. Nr 101, poz. 631, z 1998 r. Nr 106, poz. 668, Nr 148, poz. 968, Nr 162, poz.1126: z 1999 r. Nr 59, poz. 623: z 2000 r. Nr 12,poz. 136;
z 2002 r. Nr 150: poz. 1240). |
Tryb odwoławczy : |
Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Starosty Powiatowego w Ustrzykach Dolnych, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Powiatowego Zarządu Dróg w Ustrzykach Dolnych. Odwołanie podlega opłacie skarbowej w wysokości 5 zł oraz 50 gr. za każdy załącznik |
Informacje dodatkowe : |
Wniosek należy złożyć również w przypadku modernizacji istniejącego zjazdu. |
Zmiana organizacji ruchu
Wymagane dokumenty : |
Projekt organizacji ruchu zawierający:
· plan orientacyjny w skali 1:10000 lub 1:25000 z zaznaczeniem drogi lub dróg, których projekt dotyczy,
· plan sytuacyjny w skali 1:500 lub 1:1000 z zaznaczeniem istniejącej i projektowanej organizacji ruchu; w uzasadnionych przypadkach organ zarządzający ruchem może dopuścić skalę 1:2000 lub szkic bez skali,
· program sygnalizacji i obliczenia przepustowości drogi w przypadku projektu zawierającego sygnalizację świetlną,
· opis techniczny zawierający charakterystykę drogi i warunków ruchu,
· uzasadnienie wprowadzenia lub zmiany organizacji ruchu
· termin wprowadzenia, a dla czasowej organizacji ruchu także termin przywrócenia poprzedniego stanu.
· zasady dokonywania zmian oraz sposób ich rejestracji w przypadku projektu zawierającego znaki świetlne lub znaki o zmiennej treści oraz w przypadku projektu dotyczącego zmiennej organizacji ruchu lub zawierającego inne zmienne elementów mające wpływ na ruch drogowy,
Ponadto do projektu należy dołączyć opinie:
· Komendanta Powiatowego Policji w Ustrzykach Dolnych
· Powiatowego Zarządu Dróg w Ustrzykach Dolnych - jeżeli projekt dotyczy dróg powiatowych
· Zarządu właściwej Gminy jeżeli projekt dotyczy dróg gminnych
Projekt organizacji ruchu należy złożyć minimum w dwóch egzemplarzach. |
Opłaty : |
Wniosek podlega opłacie skarbowej w wysokości 5 zł, oraz 0.50 zł a każdy załącznik. |
Termin i sposób załatwienia : |
Wydanie opinii następuje w terminie 14 dni od daty złożenia wniosku oraz wymaganych dokumentów. |
Podstawa prawna : |
Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 10 października 2000 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach. (Dz. U. Nr 90 poz. 1006; z 2000 r.) Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 roku - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. Nr 98, poz. 602; Nr123, poz. 779; nr 160, poz. 1086; z 1998 r. Nr 106, poz.668; nr 133, poz. 872; z 1999 r. nr 106, poz. 1216; z 2000 r. nr 12, poz. 136; nr 43, poz. 483; Nr 53, poz. 649, z 2001 r. Nr 27, poz.298) |
Tryb odwoławczy : |
Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Starosty Powiatowego w Ustrzykach Dolnych, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Powiatowego Zarządu Dróg w Ustrzykach Dolnych. Odwołanie podlega opłacie skarbowej w wysokości 5 zł oraz 50 gr. za każdy załącznik |
Informacje dodatkowe : |
PZD wydaje wyłącznie opinię
Projekt organizacji ruchu dla dróg powiatowych i gminnych zatwierdza organ Zarządzający Ruchem przy Starostwie Powiatowym w Ustrzykach Dolnych. |
|
Osoba publikująca: Osoba Nieznana
Data publikacji: 2008-11-03
|
|
|
|
|