MENU
WYBORY 2014
WYBORY 2010
WYBORY 2006
WŁADZE i BUDŻET
STAROSTWO
PRAWO LOKALNE
OGŁOSZENIA
NABÓR NA WOLNE STANOWISKO
MOJA SPRAWA
KARTY USŁUG
REJESTRY
OŚWIADCZENIA MAJĄTKOWE
SZUKAJ
INSTRUKCJA OBSŁUGI
STATYSTYKA
REDAKCJA
PRZETARGI
INFORMACJE O ŚRODOWISKU I JEGO OCHRONIE
ORGANIZACJE POZARZĄDOWE
ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA ePUAP
     Załatwianie spraw Drukuj... 

Załatwianie spraw

Opis postępowania i podstawy prawne

Zajęcie pasa drogowego

Wymagane dokumenty:

Wniosek zawierający: nazwę jednostki, powierzchnię oraz planowany okres zajęcia odcinka pasa drogowego.

Do wniosku należy dołączyć:

· Projekt sposobu zabezpieczenia terenu pasa drogowego zgodnie z wymogami bezpieczeństwa ruchu drogowego,

· Projekt organizacji ruchu drogowego w rejonie przewidywanego zajęcia pasa,

· Plan sytuacyjny pasa drogowego przewidywanego do zajęcia oraz harmonogram robót umożliwiający ich wykonanie w określonym terminie

· Dodatkowe dokumenty, jeżeli były wymagane (przez PZD) przy uzgodnieniu projektu budowlanego konkretnej inwestycji.

Opłaty:

Wniosek podlega opłacie skarbowej w wysokości 5 zł, a każdy załącznik w wysokości 50 gr. Za zajęcie pasa drogowego pobierane są opłaty, zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 24 stycznia 1986 r w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o drogach publicznych (Dz. U. Nr 6, poz. 33; z późniejszymi zmianami).

Termin i sposób załatwienia:

Wydanie zezwolenia lub jego odmowa następuje w formie decyzji administracyjnej, w terminie 30 dni od daty złożenia wniosku wraz z wymaganymi dokumentami.

Podstawa prawna:

Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 24 stycznia 1986 r.
w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o drogach publicznych (Dz. U. Nr 6, poz. 33, z póź. zmianami).

Tryb odwoławczy:

Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Starosty Powiatowego w Ustrzykach Dolnych, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Powiatowego Zarządu Dróg w Ustrzykach Dolnych. Odwołanie podlega opłacie skarbowej w wysokości 5 zł oraz 50 gr. za każdy załącznik

Informacje dodatkowe:

Za zajęcie pasa drogowego bez zezwolenia pobiera się kary pieniężne w wysokości dziesięciokrotnej należnej opłaty.
Przez zajęcie pasa drogowego bez zezwolenia rozumie się: samowolne zajęcie pasa, przekroczenie terminu zajęcia lub zajęcie większej powierzchni niż określona w zezwoleniu.

Umieszczenie reklamy w pasie drogowym

Wymagane dokumenty :

Wniosek zawierający: nazwę jednostki, powierzchnię reklamy, proponowaną lokalizację umieszczenia reklamy.
Do wniosku należy dołączyć:

· Plan sytuacyjny zajęcia,

· - Projekt - (zwymiarowany szkic) reklamy

Opłaty :

Wniosek podlega opłacie skarbowej w wysokości 5 zł, a każdy załącznik w wysokości 50 gr. Za ustawienie reklamy w pasie drogowym pobierane są opłaty, zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 24 stycznia 1986 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o drogach publicznych (Dz. U. Nr 6, poz. 33; Nr 48, poz. 239; z 1995 r. Nr 136, poz. 670; z 1997 r. Nr 101, poz. 631, z 1998 r. Nr 106, poz. 668, Nr 148, poz. 968, Nr 162, poz.1126: z 1999 r. Nr 59, poz. 623: z 2000 r. Nr 12,poz. 136; z 2002 r. Nr 150: poz. 1240).

Termin i sposób załatwienia :

Wydanie zezwolenia lub jego odmowa następuje w formie decyzji administracyjnej, w terminie 30 dni od daty złożenia wniosku oraz wymaganych dokumentów.

Podstawa prawna :

Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 24 stycznia 1986 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o drogach publicznych (Dz. U. Nr 6, poz. 33; Nr 48, poz. 239; z 1995 r. Nr 136, poz. 670; z 1997 r. Nr 101, poz. 631, z 1998 r. Nr 106, poz. 668, Nr 148, poz. 968, Nr 162, poz.1126: z 1999 r. Nr 59, poz. 623: z 2000 r. Nr 12,poz. 136; z 2002 r. Nr 150: poz. 1240).

Tryb odwoławczy :

Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Starosty Powiatowego w Ustrzykach Dolnych, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Powiatowego Zarządu Dróg w Ustrzykach Dolnych. Odwołanie podlega opłacie skarbowej w wysokości 5 zł oraz 50 gr. za każdy załącznik

Informacje dodatkowe :

Za zajęcie pasa drogowego (umieszczenie reklamy) bez zezwolenia pobiera się kary pieniężne w wysokości dziesięciokrotnej należnej opłaty.

Budowa zjazdu z drogi

Wymagane dokumenty :

Wniosek zawierający: nazwę wnioskodawcy, lokalizację zjazdu, opis prawa własności, specyfikę zjazdu tj. indywidualny czy publiczny.

Do wniosku należy dołączyć:

· plan sytuacyjny - mapę

· informację o zgodności zagospodarowania nieruchomości
z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego

· projekt zjazdu

· kopię dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do nieruchomości

Opłaty :

Wniosek podlega opłacie skarbowej w wysokości 5 zł,
a każdy załącznik w wysokości 50 gr. Za wykonanie zjazdu z drogi pobierane są opłaty, zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 24 stycznia 1986 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o drogach publicznych (Dz. U. Nr 6, poz. 33; Nr 48, poz. 239; z 1995 r. Nr 136, poz. 670; z 1997 r. Nr 101, poz. 631, z 1998 r. Nr 106, poz. 668, Nr 148, poz. 968, Nr 162, poz.1126: z 1999 r. Nr 59, poz. 623: z 2000 r. Nr 12,poz. 136; z 2002 r. Nr 150: poz. 1240).

Termin i sposób załatwienia :

Wydanie zezwolenia lub jego odmowa następuje w formie decyzji administracyjnej, w terminie 30 dni od daty złożenia wniosku oraz wymaganych dokumentów.

Podstawa prawna :

Art. 40 ust. 1, 4 ,6 i 7 ustawy z dnia 21 marca 1985 r.
o drogach publicznych (Dz. U. z 2000 r. Nr 71, poz. 838; Nr 86, poz. 958; z 2001 r. Nr 125, poz. 1371; z 2002 r. Nr 25, poz.253; Nr 41, poz. 365; Nr 62, poz. 554; Nr 74, poz. 676; Nr 89, poz. 804; Nr 113, poz. 984), oraz Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 24 stycznia 1986 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o drogach publicznych (Dz. U. Nr 6, poz. 33; Nr 48, poz. 239; z 1995 r. Nr 136, poz. 670; z 1997 r. Nr 101, poz. 631, z 1998 r. Nr 106, poz. 668, Nr 148, poz. 968, Nr 162, poz.1126: z 1999 r. Nr 59, poz. 623: z 2000 r. Nr 12,poz. 136;

z 2002 r. Nr 150: poz. 1240).

Tryb odwoławczy :

Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Starosty Powiatowego w Ustrzykach Dolnych, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Powiatowego Zarządu Dróg w Ustrzykach Dolnych. Odwołanie podlega opłacie skarbowej w wysokości 5 zł oraz 50 gr. za każdy załącznik

Informacje dodatkowe :

Wniosek należy złożyć również w przypadku modernizacji istniejącego zjazdu.

Zmiana organizacji ruchu

Wymagane dokumenty :

Projekt organizacji ruchu zawierający:

· plan orientacyjny w skali 1:10000 lub 1:25000
z zaznaczeniem drogi lub dróg, których projekt dotyczy,

· plan sytuacyjny w skali 1:500 lub 1:1000 z zaznaczeniem istniejącej i projektowanej organizacji ruchu;
w uzasadnionych przypadkach organ zarządzający ruchem może dopuścić skalę 1:2000 lub szkic bez skali,

· program sygnalizacji i obliczenia przepustowości drogi
w przypadku projektu zawierającego sygnalizację świetlną,

· opis techniczny zawierający charakterystykę drogi
i warunków ruchu,

· uzasadnienie wprowadzenia lub zmiany organizacji ruchu

· termin wprowadzenia, a dla czasowej organizacji ruchu także termin przywrócenia poprzedniego stanu.

· zasady dokonywania zmian oraz sposób ich rejestracji
w przypadku projektu zawierającego znaki świetlne lub znaki o zmiennej treści oraz w przypadku projektu dotyczącego zmiennej organizacji ruchu lub zawierającego inne zmienne elementów mające wpływ na ruch drogowy,

Ponadto do projektu należy dołączyć opinie:

· Komendanta Powiatowego Policji w Ustrzykach Dolnych

· Powiatowego Zarządu Dróg w Ustrzykach Dolnych - jeżeli projekt dotyczy dróg powiatowych

· Zarządu właściwej Gminy jeżeli projekt dotyczy dróg gminnych

Projekt organizacji ruchu należy złożyć minimum w dwóch egzemplarzach.

Opłaty :

Wniosek podlega opłacie skarbowej w wysokości 5 zł, oraz 0.50 zł a każdy załącznik.

Termin i sposób załatwienia :

Wydanie opinii następuje w terminie 14 dni od daty złożenia wniosku oraz wymaganych dokumentów.

Podstawa prawna :

Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 10 października 2000 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach. (Dz. U. Nr 90 poz. 1006; z 2000 r.) Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 roku - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. Nr 98, poz. 602; Nr123, poz. 779; nr 160, poz. 1086; z 1998 r. Nr 106, poz.668; nr 133, poz. 872; z 1999 r. nr 106, poz. 1216; z 2000 r. nr 12, poz. 136; nr 43, poz. 483; Nr 53, poz. 649, z 2001 r. Nr 27, poz.298)

Tryb odwoławczy :

Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Starosty Powiatowego w Ustrzykach Dolnych, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Powiatowego Zarządu Dróg w Ustrzykach Dolnych. Odwołanie podlega opłacie skarbowej w wysokości 5 zł oraz 50 gr. za każdy załącznik

Informacje dodatkowe :

PZD wydaje wyłącznie opinię

Projekt organizacji ruchu dla dróg powiatowych i gminnych zatwierdza organ Zarządzający Ruchem przy Starostwie Powiatowym w Ustrzykach Dolnych.



Osoba publikująca: Osoba Nieznana
Data publikacji: 2008-11-03



     DODATKI
WYKAZ POWIATOWYCH SŁUŻB, INSPEKCJI
I STRAŻY
JEDNOSTKI ORGANIZACYJNE POWIATU
Bieszczadzki Zespół Szkół Zawodowych w Ustrzykach Dolnych
Zespół Szkół Licealnych im. Józefa Piłsudskiego w Ustrzykach Dolnych
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Ustrzykach Dolnych.
Ognisko Pracy Pozaszkolnej w Ustrzykach Dolnych
Powiatowy Zarząd Dróg w Ustrzykach Dolnych z siedzibą w Ustjanowej
Ogłoszenia
Struktura organizacyjna
Regulamin organizacyjny
Drogi
Mosty
Załatwianie spraw
Przetargi
Powiatowy Urząd Pracy w Ustrzykach Dolnych.
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Ustrzykach Dolnych.
Dom Pomocy Społecznej w Moczarach.
Samodzielny Publiczny Zespół Opieki Zdrowotnej w Ustrzykach
Bieszczadzki Zespół Placówek Szkolno-Wychowawczych
Biuro Rzeczy Znalezionych